Ameriški astronomi so odkrili telo večje in dlje od devetega planeta Plutona, ki kroži okoli Sonca. Trenutno se nahaja 97 krat dlje od Sonca kot Zemlja, torej 97 astronomskih enot (AE), Pluton je za primerjavo od Sonca oddaljen 40 AE. Velikost novega planeta je grobo določena na podlagi njegove svetlosti, tako so ocenili, da je njegov premer med 2.250 in 3.000 km. Z Zemlje ga je mogoče opazovati (seveda z dovolj velikim teleskopom), njegova magnituda je 19. Začasno ime planeta je 2003 UB313, potekajo pa že dogovori na International Astronomical Union o trajnem imenu. V Kvarkadabrini galeriji astronomskih slik lahko že vse od odkritja najdemo sliko planetoida Sedna.  Le ta je manjši od novoodkritega telesa ter tudi manjša od Plutona, tako da ji niso dodelili imena planet. V galeriji je tudi primerjava novih, zelo oddaljenih teles našega osončja. Pri NASA so pripravili tudi zanimiv Java program, ki prikazuje orbito in položaj novoodkritega objekta: povezava.

Mnenja o imenu planet, planetoid so tudi med strokovnjaki nekoliko deljena. Tako bi lahko novo telo imenovali planet, saj mu takšen naziv pripada, če pripada tudi Plutonu. Spet drugi trdijo, da so vsi transneptunski objekti že del Kuiperjevega pasu, kjer na tisoče ledenih objektov kroži okoli Sonca.

Za odkritje in pripeto sliko so zaslužni M. Brown (Caltech), C. Trujillo (Gemini Observatory) in D. Rabinowitz (Yale University).
[Vir: Sky and Telescope, 29. julij 2005.]