V nedeljo, 15. januarja je v ameriški zvezni državi Utah pristala kapsula vesoljske sonde ‘Stardust’, ki so jo izdelali v JPL, NASA in iztrelili v vesolje že leta 1999. V torek, so kapsulo prepeljali v Johnson Space Center v Taksasu kjer so jo odprli in preverili stanje. Poročajo, da vzorci niso bili poškodovani, čeprav je imela kapsula med pristajanjem na Zemlji rekordno visoko hitrost 45.000 km/h.
Plovilo je v začetku leta 2004 letelo dobrih 200 km za kometom Wild 2 in zbiralo prah s kometovega repa v posebne posode napolnjene z aerogelom (glej drugo sliko) kamor se je prah varno usidral. Z nasprotne strani se je v druge posode lovil medzvezdni prah. Vzorce bodo razposlali 180-im znanstvenikom po svetu v analizo. V aerogelu se nahaja okoli 3 stotinke grama prahu s kometa in približno 45 zrnc medzvezdneg prahu. Analiza vzorcev bo dolgotrajna in procesorsko zahtevna, zato je NASA z univerzo Berkley ustanovila skupino Stardust@home kjer bodo uporabniki s celega sveta lahko (po vzoru SETI@home) prispevali k analizi vzorcev. Komet Wild 2 je več kot milijardo let prebil v Kuiperjevem pasu, t.j. med najbolj oddaljenimi objekti v našem osončju, globoko za tirnico Plutona med ledenimi skalami, prahom in plinom, ki kroži okoli Sonca. Ti objekti so zato v najbolj izvirni obliki, najmanj spremenjeni že vsaj 4,5 milijarde let kolikor je staro naše osončje. V ujetih vzorcih prahu naj bi se tako nahajalo tudi nekaj tega izvornega materiala, katerega analiza nam lahko pove več o samem nastanku našega osončja.

O sami sondi in njeni izstrelitvi so obširno poročali tudi na strani Vesolje.net.

[Vir: New Scientist Space, 17. januar 2006.]