Ob koncu leta se je zanimivo vprašati, kateri dosežki domačih znanstvenikov so najbolj zaznamovali iztekajoče se leto. Leto 2007 se bo v slovenski znanosti gotovo zapisalo kot leto, ko se je bistveno povečalo število objav v najprestižnejših znanstvenih revijah Nature in Science, ki objavljata samo rezultate resnično pomembnih raziskav. Letos se je pod šest člankov, ki so nastali tudi na slovenskih inštitutih in univerzah, z naslovi v Sloveniji podpisalo kar deset raziskovalcev in raziskovalk. Pri tem je pomembno poudariti, da je večina naštetih pripadnikov mlajše generacije.

Andrej Filipčič, Matej Horvat, Darko Veberič, Marko Zavrtanik in Danilo Zavrtanik z Univerze v Novi Gorici so v okviru mednarodnega združenja Pierra Augerja raziskovali izvor kozmičnih žarkov z ekstremnimi energijami. Andreja Gomboc s Fakultete za matematiko in fiziko (FMF) Univerze v Ljubljani je soavtorica članka o izbruhih žarkov gama v vesolju, ki so povezani z rojevanjem črnih lukenj. Tomaž Rejec (FMF), je raziskoval kvantne točkaste stike, medtem ko se je Paola Re Fiorentin (FMF) ukvarjala z zvezdnim halom naše galaksije. Maja Rupnik z Medicinske fakultete Univerze v Mariboru je raziskovala bakterijske toksine, Nika Lovšin (Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo Univerze v Ljubljani) pa je preučevala virus HIV. (povezave članke so tu)